BAYU LESTARI ISLAND RESORT - "HIDDEN GEM '' di Johor

Assalamualaikum and Hi semua ,

Ada tak yang dah bosan duduk rumah, maklumlah zaman-zaman COVID 19 ni, pasti semua bosankan.
Pasport dah lama tak di cop, airport dah lama tak jejak, bagi aku tahun ni adalah tahun yang mencabar untuk fizikal dan mental. So tahun ini adalah tahun di mana aku boleh explore dalam Malaysia yang mungkin ada tempat yang belum aku jejak dan salah satunya adalah Pulau Babi Besar Mersing.
    Trip kali request dari housemate aku untuk ke Bayu Lestari Island Resort. Mungkin inilah masa untuk merehatkan minda setelah berbulan-bulan kene #stayhome akibat covid-19. Trip ni adalah trip kedua aku selepas kerajaan Malaysia membenarkan semua sektor beroperasi setelah 4 bulan lockdown.
    Sebulan sebelum percutian, Seri dah settlekan semua berkaitan hotel, aku nasihatkan untuk korang yang nak pegi boleh lah buat booking awal sebab resort ni sekarang tengah Famous jugak kat Malaysia selain Rawa Island

Perjalanan dari Johor Bahru ke Mersing mengambil masa 3 jam. Sampai di jeti Mersing akan ada orang yang akan bawa kita ke  resort . Perjalanan dari jeti Mersing ke Bayu Lestari sekitar 30 minit menaiki bot.

Hari pertama ni banyak masa dihabiskan untuk explore dekat resort. Masa sampai je resort hati menjerit wey..cantiknye, air hijau,konsep resort cantik..ahhhhhhhhhhh...happy nye..inilah kegembiraan sebenar. Untuk pengetahuan uolss dekat pulau babi ni cuma ada 3 resort sahaja. Bayu Lestari Resort,Aseania Resort, dan D coconut Resort.Aktiviti yang boleh dilakukan kat sini antaranya Hiking, snorkeling, kayaking dan berbasikal sekitar Pulau Besar. Bila sampai di hotel kita akan dihidangkan makan untuk lunch.

Hari kedua dimulakan dengan breakfast dan selepas itu kita pusing sekitar pulau besar untuk cari spot gambar  yang best untuk instagram. Dekat Pulau Besar ni susah sikit untuk kita cari makan so oleh itu aku amik terus package makan lebih mudah. So far makanan yang disediakan kat resort ni memang sedap okey. Pada sebelah petang pulak kita start aktiviti snorkeling. Pakej snorkeling boleh ambil dekat hotel sahaja. Harga dalam Rm80 sahaja.

Hari terakhir sudah..sedey jugak rasanya ni, after breakfast, kita kemas-kemas beg untuk check out. Masa untuk check out ialah pukul 10.30 pagi. Sekian sahaja percutian di Bayu Lestari Island Resort.
Untuk tempahan bilik boleh klik link ini :

Pakej RM 1900

NL
                                                                             28102020
                                                                                11.05am

Popular posts from this blog